Inflamaţiile oculare în sezonul cald

Vara…cald, miros de flori, polen – nu sînt numai semnele unei veri frumoase, dar şi posibile cauze ale bolilor oculare acute. Sezonul cald te trezeşte dintr-un vis la o realitate cu milioane de bacterii, alergii şi infecţii. De aceea o igienă corespunzatoare este importantă pentru sănătatea ochilor noştri. Dacă totuşi apar probleme, este util să cunoaşteţi următoarele informaţii despre bolile oculare.

De ce vara?

Majorarea numărului bolilor oculare are loc anume în perioada de vară cînd se dezvoltă mai multe bacterii cauzate de transpiraţie, praf şi lipsa igienei. Un exemplu destul de clar sînt călătoriile în transportul public- atingem balustrada, mînerile portierelor, după care ducem mîinile la ochi. Cu toate acestea, chiar dacă am spăla miinile cu apă și săpun la fiecare cinci minute, aceasta nu garantează o siguranţă completă în faţa bolii.

Cele mai lejere forme de inflamaţii oculare în perioada estivală sînt blefaritele, cu predispoziţia la dezvoltarea chisturilor, orjeletelelor (ulcioare) sau chiar microabcesele palpebrale.

Un rol important în dezvoltarea bolilor de ochi este radiația solară, care provoacă iritații ale mucoaselor. Prin urmare, trebuie bine-aleşi ochelarii de soare – acest lucru nu mai este un lux, nu un decor, ci o necesitate.

O alta cauză a inflamaţiilor este legată de orele în şir petrecute în faţa calculatorului întrucît ochii nu mai au timp să se relaxeze pe deplin. Oricare dintre acești factori ar putea determina întreaga gamă de afecţiuni a ochilor despre care vom vorbi puţin mai jos.

Conjunctivita

Este o inflamaţie a pleoapelor și a globului ocular. Distingem conjunctivită alergică, infecţioasă şi mixtă.

Conjunctivita alergica (“sindromul ochilor roșii”), apare în forma acută și este vizibila imediat la ambii ochi. Cauzele bolii sînt: ​​polenul, unele alimente cu conservanți, medicamente, ​​produse chimice de uz casnic, praf, purtarea lentilelor de contact pe o perioadă mai lungă, etc. Este clar că, pentru un tratament eficient al acestei boli ar trebui să se excludă orice contact cu alergenul. Dar dacă nu cunoaşteţi ce cauzează o astfel de reacție puternică, consultaţi un medic oftalmolog pentru a vă ajuta şi găsi cauza inflamaţiilor.

Conjunctivitele infecţioase (bacteriene), sînt forme care, deşi nu afectează foarte mult vederea, creează un disconfort major în activitatea de zi cu zi.

Mult mai frecvente sînt conjunctivitele sub formă mixtă. Membranele mucoase ale pleoapelor și globul ocular se poate inflama sub influența mai multor agenţi patogeni, nu doar a bacteriilor. De obicei, inflamatia este însoțită de durere acută severa, senzație de arsură, lăcrimare, senzație de nisip si disconfort.

Alte forme, deloc uşoare, care provoacă inflamaţii oculare este sindromul ochiului uscat.

Ce este sindromul ochiului uscat?

Sindromul ochiului uscat constă în diminuarea cantităţii lacrimilor care umezesc suprafaţa ochiului.

Pacientul resimte o durere constantă generată de iritarea ochiului şi care, netratată, poate duce la rănirea, ulcerarea corneei şi de aici, încet la pierderea vederii.

Sursele inflamaţiilor oculare

Razele solare

Fie că sînteţi la piscină în parc sau în oras, este important să cunoaşteţi că nu doar pielea poate fi afectată, ci şi ochii pot suferi arsuri grave care duc atît la inflamarea pleoapelor cît şi la scaderea vederii. Pentru a reduce din consecinţe, purtaţi ochelari de soare deoarece aceştia blochează razele UV.

Lumina puternică

Protejaţi-vă de reflecţiile puternice ale luminii care dăunează ochilor şi creează disconfort.

Lipsa de odihnă

Dacă petreceţi toata ziua în faţa unui calculator, faceţi o pauză periodic, pentru a odihni ochii şi ai menţine frumoşi şi sănătoşi.

Fie în sezonul cald sau rece, ochii d-voastră necesită o îngrijire specifică. Ei sînt oglinda sufletului, de aceea nu lăsaţi afecţiunile care pot fi evitate să vă umbrească starea de spirit şi modul de a vedea lumea din jur.

Pentru mai multe informaţii şi răspunsuri la întrebările care vă framîntă, consultaţi un medic oftalmolog în cadrul clinicii ProMed!

Ochii sînt oglinda sufletului de aceea, aveţi grija de ei!