Care sunt cele mai frecvente afecțiuni ginecologice?

O multitudine de afecțiuni beningne (necanceroase) pot afecta sistemul reproducător feminin care este format din uter, vagin, ovare, trompe uterine. Majoritatea acestor afecțiuni afectează organele genitale interne și externe. Cele mai frecvente afecțiuni ginecologe sunt: vulvovaginitele, salpingoofaritele, endometritele etc.

Vulvovaginitele – reprezintă o inflamație a vaginului, cât și a vulvei.

Cauzele vulvogenitei pot fi:

• infecțiile bacteriene
  • infecțiile parazitare
  • infecțiile fungice

Afecțiunile dermatologice cronice, igiena necorespunzătoare a zonei intime duce la aparitia vulvogenitei de cauza bacterienă, care este cel mai deseori întâlnită.

Simptomele vulvovaginetei sunt:

• Senzatie de arsură
  • Iritarea zonei intime
  • Umflarea zonei intime
  • Miros neplăcut
  • Secreții anormale

Așadar, imediat ce încep să apară simptomele precum mâncărimi, senzație de usturime sau orice alt disconfort în zona intima, este necesar sa se apeleze la ajutorul medicului ginecolog.

Salpingoofarita – inflamația apendicelor uterine – cea mai frecventă dintre bolile inflamatorii ale organelor genitale interne. Inflamația apendicelor uterine este mai întâlnită la femeile de vârstă reproductivă.

Simptomele salpingoofaritei includ:

• Dureri în regiunea suprapubiană
  • Febră
  • Disfuncția ciclului menstrual
  • Eliminari vaginale majorate cu miros neplacut
  • Dereglarea sistemul urinar (bacteriurie, cistite).

Endometrita – este un process inflamator care apare în stratul interior al uterului.

Simptomele endometritei pot fi:

• Aparitia slăbiciunii generale
  • Eliminari vaginale majorate, seroziv-purulente
  • Frisoane
  • Dureri la nivelul abdomenului inferior
  • Hemoragiile uterine

Cauza endometritei, de regulă, sunt infecții bacteriene, virale, fungice, parazitare și micoplasme, hlamide etc. Complicațiile după avorturi, procedurile de diagnostic intracavitar invasive cât și utilizarea contraceptivelor intrauterine poate fi cauza infecțiilor în uter.

Pentru a evita apariția tuturor afecțiunilor ginecologice este necesar vizita regulată la medicul ginecolog. Depistate la timp, afecțiunile ginecologice pot fi tratate și rezolvate, iar aici vizitele de rutină la un medic ginecolog sunt obligatorii.

Pentru programări ne puteți contacta (022) 71 92 52